Hjælp til login

Herunder kan du se, hvordan du logger ind, hvilke eventuelle problemer der kan være, og hvordan de løses.


Login-boksen der ses øverst i højre kolonne på hjemmesiden

Herover ses et billede af login-boksen.
Du finder den øverst i højrekolonnen på alle sider på websitet.

Login som abonnent

Du logger ind øverst i højre kolonne på alle sider af videntjenesten.ku.dk:

1) Indtast brugernavn (din email) og dit password (første gang er det et ord i den mail, du har modtaget). Hvis du gerne vil have, at browseren husker, at du er logget ind, til en anden gang, kan du sætte hak i "Husk mig".

2) Klik på knappen "Login".

Glemt password

Kan du ikke huske dit password, kan du få det tilsendt, klik på "Glemt password" i login-boksen og indtast den email, du bruger på Videntjenesten.

Loginboksens udseende når du er logget ind

Herover ses loginboksen når du er logget ind, bemærk muligheden for at skifte password.

Skift password

Når du er logget ind, kan du ændre dit password ved at klikke på "Skift password" i loginboksen.

Har du brug for hjælp til login så skriv en mail til vt@ign.ku.dk.



Til toppen

Login som IP-abonnent

Hvis din virksomhed har et gruppeabonnement via IP-adresse, betyder det, at du automatisk logger ind på Videntjenesten, når du er på en/flere bestemte PC'er i et netværk. Det gør, at du ikke behøver at bekymre dig om login, men det betyder også, at du ikke kan logge ind på Videntjenesten andre steder fra.


Til toppen

Jeg kan ikke logge ind - hvad er der galt?

Hvis du oplever at du ikke kan logge ind, kan der være forskellige ting galt:

1) Du har måske glemt dit kodeord

Kan du ikke huske dit kodeord, kan du få det tilsendt, klik på "Glemt kodeord" i login-boksen og indtast din email.

2) Du har måske fået et nyt kodeord

Ifbm. lanceringen af Videntjenestens nye website den 16. december 2013, fik alle brugere tilsendt et nyt kodeord. Har du ikke fået en sådan mail, kan der være sket en fejl.

3) Dit abonnement er måske udløbet/inaktivt

Måske har du/din virksomhed ikke fornyet abonnementet, eller måske er der sket en administrativ fejl.

4) Dit abonnement inkluderer ikke en/flere serier

Det er muligt at abonnere på en eller flere af Videntjenestens to serier, så hvis du ikke kan læse et bestemt Videnblad, er det måske, fordi netop den serie ikke er med i dit abonnement.

Har du brug for hjælp til login så skriv en mail til vt@ign.ku.dk.


Til toppen

Jeg har ikke adgang til en bestemt serie - hvad er der galt?

Det er er muligt at abonnere på en eller flere af Videntjenestens to serier, så hvis du ikke kan læse et bestemt Videnblad, er det måske, fordi netop den serie ikke er med i dit abonnement. Hvis du mener, at serien burde være i dit abonnement, er du velkommen til at kontakte os.


Til toppen

Husk mig virker ikke - hvad er der galt?

Hvis du har sat hak i "Husk mig" og stadig oplever, at du må indtaste brugernavn og kodeord hver gang, du vil ind på Videntjenesten, kan det have noget med opsætningen af din browser at gøre:

Browseren får information via en cookie, der bl.a. gør dig i stand til at gå direkte ind på en hjemmeside, når du har afkrydset feltet ”Husk mig”. Hvis "Husk mig" på login-billedet ikke virker, selvom du har krydset feltet af, kan det skyldes, at din virksomhed har opsat browseren sådan, at alle cookies automatisk slettes, når din computer slukkes. Hvis det er tilfældet på din computer, så vil ”Husk mig” funktionen derfor ikke virke.

Du kan selv indstille din computer til at åbne op for eller blokere cookies. I browseren går du i Funktioner > Internetindstillinger > Fanebladet: Beskyttelse af personlige oplysninger. Her kan du indstille browseren til den beskyttelse, du ønsker.


Til toppen

Kontakt os og få hjælp

Du er velkommen til at kontakte os, hvis du ikke kan få det til at virke.

Skriv os en mail på vt@ign.ku.dk med dit problem, den mailadresse du bruger på Videntjenesten og den virksomhed, du arbejder i (eller hvem der ellers betaler dit abonnement), så vi kan finde dig i systemet.